سخنان دالای لاما

2wpumag.gif   

     ۱ - بر این باور باش که عشق و دستاوردهای عظیم، در برگیرنده مخاطرات بزرگ است 

 2- آنگاه که می بازی، از باختت درس بگیر. 

3- سه اصل را دنبال کن: محترم داشتن خود، محترم داشتن دیگران ،جوابگو بودن در قبال تمام کنش های خود 

۴- به یاد داشته باش، دست نیافتن به آنچه می خواهی، گاهی از اقبال بیدار تو سرچشمه می گیرد. 

5- قواعد را فرا گیر تا به چگونگی شکستن آن ها به گونه ای شایسته، آگاه باشی. 

6- نگذار ستیزه ای خُرد بر ارتباطی پر قدر، خللی وارد سازد.  

7- هرگاه به اشتباه خویش پی بردی، بی درنگ گامهایی برای اصلاح آن بردار. 

8- هر روز مجالی را صرف خلوت کردن کن.

9- آغوشت را به سوی دگرگونی بگشای، امّا از ارزش های خود دست بر ندار.   

10- به یاد داشته باش، خاموشی گاهی بهترین پاسخ است. 

۱1- نیکو و آبرومند زندگی کن، آنگاه، به وقت سالخوردگی، هنگامی که به گذشته بیاندیشی، از زندگی ات دیگر بار لذت خواهی برد 

12- فضای عشق در خانه تو شالوده ای است برای زندگی ات  

13- در ناسازگاری ها با افراد مورد علاقه ات، تنها به وضعیت فعلی بپرداز. گذشته را بزرگ نکن.

 ۱۴-دانش خود را تسهیم کن، که طریقی برای دستیابی به جاودانگی است. 

۱۵- با زمین مهربان باش. 

16- سالی یکبار به جایی برو که پیش تر هرگز در آن جا نبوده ای. 

17- به یاد داشته باش، بهترین رابطه، رابطه ای است که عشقتان به یکدیگر بر نیازتان به یکدیگر فزونی یابد.

- کامیابی خود را به داوری بنشین، از آن طریق که بدانی چه واگذارده ای تا کامیابی را بدست آوری


نظرات 20 + ارسال نظر
کاژا دوشنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 05:48 ق.ظ http://www.physicsalfabet.blogfa.com

سلام مامانی نازنین
مثل همیشه یه موضوع جالب رو انتخاب کردین و چه عمیق و پرمعنا، بررسیش کردین .
خیلی جالب بود. و برای من که خیلی حالم خوب نیست، انگار نشون دادن یه راهه .
برام دعا کنین، خیلی زیاد .
به خاله هم سلام برسونین.

سلام دختر نازنینم
ممنون از محبتت خانمی انشالله که همیشه در راه صحیح وبدونه مانع قدم برداری وبه همه آرزوهای خوبت برسی.
من هم عزیزاگر قابل باشم دعا گوی همه جوانها هستم اللخصوص اونهایی که سفارش میکنن ...
اونهم بروی چشم بزرگیتو میرسونم .
شاد باشی

مهربان دوشنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 07:59 ق.ظ http://yanooralnoor.blogfa.com

سلام
سخنان بسیار زیبایی را انتخاب کردید
عمل به آنها به یقین آرامشی زیبا
و عشقی دلچسب را به ما میدهد
در پناه ایزد یکتا شاد باشید و نورانی

سلام مهربان عزیز
خوشحالم که مورد پسند شما هم قرار گرفته انشالله که از سخنان بزرگان نهایت استفاده را ببریم
سلامت باشی وموفق مهربونم

آبجی دوشنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 01:44 ب.ظ http://khasteazzamone.blogfa.com/

سلام عزیز
هر جمله اش یه پندی هست داخلش که هر کس عمل کنه بهترین زندگی رو داره
دستت درد نکنه

سلام خانمی درسته انشالله که بتونیم از سخنان بزرگان نهایت استفاده را ببریم
قربونت

مهاجر سه‌شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 06:00 ب.ظ



آنگاه که می بازی، از باختت درس بگیر.

بله درست می فرمایید !!! مرسی از کامنت کوتاه و پر ارزشتون

فاطمه سه‌شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 06:02 ب.ظ

سلام خانم خانما خوبین؟

گفتم بیام بهتون یه سر بزنم وازتون تشکر بکنم تو مدت بیماریم که جویای حالم بودید الانه یه خورده بهتره به شکر دعاهای شما!

چه خبر از شماها چکارا میکنید؟

چه جملات قشنگ و اموزنده ای گذاشستید فقط تونستم چند خط اولشو بخونم بقیه شو دیگه معذورم چشام زیاد نمیبینه!

بازم میام خانم مهربونم ومی بوسمتون

سلام خانم گلم ...عزیز دلم
خیلی خوشحالم خدا را شکر که بهتر شدی ...وظیفه ام بود عزیز که جویای احوال دوست خوبم باشم..
چشمهات قشنگ میبینه خانم گل همین قدر که اومدی بسیار خوشحالم کردی مراقب خودت باش من هم می بوسمت

فاطمه پنج‌شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 12:24 ق.ظ

تو صدای پایت را
به یاد نمی آوری
چون همیشه همراهت است
ولی من آن را به خاطر دارم
چون تو همراه من نیستی
و صدای پایت بر دلم
نشسته است

تقدیم با عشق به عزیزترینم

سلام عزیزم نمیدونم سروده ی خودت هست یا نه خیلی بدلم نشست خیلی زیبا و معنی داره
مرسی فاطمه مهربون ودوست داشتنی خودم تو هم عزیزی برام

ستاره جمعه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 01:27 ب.ظ http://ashnaye-gharib.blogfa.com/

سلام دوست عزیزم

سخنان ارزنده ای را نوشته ای و هر کدامشان میتواند یک درس بزرگ باشد برای بهتر زیستن

ممنون از تهیه این سخنان
راستی قالب وبلاگت مبارک با این اردک خوشگله
اما فکر کنم که با تعویض قالب ، موسیقی وبلاگت هم حذف شده است.چون آهنگ وبت را خیلی دوست داشتم و هر وقت میومدم بارها می شنیدمش
اگه میتونی دوباره نصبش کن
شاد و سلامت باشید و در پناه حق

سلام دوست نازنینم

خوشحالم دوباره می بینمتون و ممنون از توجه شما !!! بله آهنگ وب پریده اگر دوباره پبداش کنم حتما نصبش میکنم ..روزگار برشما نازنین هم خوش

[ بدون نام ] شنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 12:47 ق.ظ

سلام عزیز دل :-)
کاشکی زودتر بهم سر زده بودین تا نظرتونو زودتر میخوندم
توی سفر وبلاگمو با GPRS چک میکردم
ولی شما روزی نظر دادین که در راه برگشت بودم
اما اونجا به یادتون بودم.دعا کردم اگه خدا قبول کنه
ولی اگه خونده بودم بیشتر دعا میکردم
انشالا قسمتتون بشه به زودی
امام رضا بهترین کیمیاگره ...
دوستتون دارم

سلام دوست خوبم زیارتت قبول
همینکه یادم بودی بی نهایت متشکرم انشالله همیشه به سفر هم زیارتی هم سیاحتی
من هم دوستتون دارم سلامت باشی مهربون

[ بدون نام ] شنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 12:50 ق.ظ

راستی قالب جدیدتون مبارک

ممنون از توجه و محبتت سلامت باشی

منصور شنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 08:21 ق.ظ http://alamyfar.blogfa.com

سلام و صبح سرکار بخیر و خوشی
خواندنش لذت بخش بود و نشان از سلیقه‌ی خوب شما داشت.
امیدوارم بزودی شاهد نوشته های خوب شما باشم.
موفق باشید و همواره جوان

سلام به استاد عزیز وگرانقدرم بسیار خوش اومدید
خوشحالم که مورد پسند شما قرار گرفته .
نوشته های من دوست خویم به خوبی نوشتهای شما جذاب وخواندنی نیست اما چشم حتما اوامر شما را با جان ودل انجام خواهم داد شما هم موفق وهمچنان شاد وپرنشاط باشید

[ بدون نام ] شنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 06:38 ب.ظ

؟؟؟؟؟؟؟

مهاجر شنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 08:43 ب.ظ http://manemohajer.blogfa.com/

سلام یاقوت نازنین

ممنونم که همیشه به یادمی و لطفت شامل حالم میشه ..
در پناه حق همواره شادو سلامت باشی عزیزترینم

سلام مهاجر عزیزم ..
خواهش میکنم به کبله یاقوت خوش اومدی عزیز دلم
بسیار خوشحال شدم دیدمت فدای تو...

کاژا شنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 10:28 ب.ظ http://www.physicsalfabet.blogfa.com

سلام مامان گلم
من آپم قربونت برم. منتظرتما!!!
دخترت رو یه وقت تنها نزاری.
خیلی خوشحالم به خاطر خاله جونم .

سلام دختر گلم
جشم خدمت میرسم !!!
گلم دوستان خوبم را هرگز فراموش نمیکنم مطمئن باش فدایت
من هم خیلی خوشحالم که ابجی گلم اومده ومنو تنها نذاشته .

خان داداش یکشنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 09:24 ق.ظ http://www.jovozem.blogfa.com

سلام یاقوت جووووووووون...دلمون تنگ شده ها....
ایشالاه که مثل قبل بشی...
به کسی نگی من کاکائو هستما....اون ورا بیا
ولی شاد و پر انرژی

سلام به به چه عجبببببببببببب کجا بودی تا بحال ؟؟؟؟
من هم برای دوست خوبم دلم تنگ شده بود خوشحالم که دوباره دوست کاکائویی خودمو میبینم ..بسیار خوشحال شدم اومدی من هم حتما خدمت میرسم اون هم با انرژی( لبخند)

سوگند یکشنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 01:21 ب.ظ http://www.jorda69.blogfa.com

سلام عزیزم وبت فوق العاده است.حالا فک می کنم می بینم وب من پیش وب تو هیچه.ولی با این حال حتما پیشم بیا[

سلام سوگند عزیزم به سرای یافوت خوش اومدی عزیز .خانم گل شکسته نفسی نفرمایید ... وبتو یک نظر کوتاهی انداختم دیدم خیلی هم قشنگ مینویسی وموفق باشی

مهرداد یکشنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 05:22 ب.ظ http://liveforlove.blogfa.com

به روز می باشم :-)

بسلامتی !!!خدمت رسیدم ...

مادر دلخسته دوشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 05:05 ب.ظ http://vagooyehayam.blogfa.com

سلام دوست عزیز کلبه ام را روشن کردی ، ممنون از لطفتون.
زندگی آب روانی است ،روان می گذرد ،وآنچه تقدیر
من و توست ،همان می گذرد.راضیم به رضایش،
خوشحال میشم باز هم نوشته های قشنگتون را ببینم.وبلاگ قشنگی داری با سلیقه وپر محتوا ،همیشه شاد وموفق باشی.

به به عزیز دلم خیلی خوشحالم که اینجا میبینمتون امیدوارم دوستان خوبی برای هم باشیم واز آشنایی شما مهربون خوشحالم
بله خانم گلم راضی هستیم به رضای خدا.!!!
نظر لطفتونه نوشته های من به نوشته های خوب شما نمیرسه دوست خوبم . انشالله که شاهد شادی وشادمانی شما عزیز دل باشم

فرنگیس دوشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 08:18 ب.ظ http://farangis.blogfa.com/

سلام بر دوست عزیز و نازنینم
بسیار ممنون از ابراز محبت شما دوست عزیز
لطف دارید. خوشحالم از آشنایی با یاقوتی گرانبها چون شما!!
مطالب آموزنده‌ای انتخاب کرده‌اید و در جمع سلیقه‌ی جالبی دارید.
موفق باشید.

علیک سلام بر فرنگیس مهربونم خوشحالم کردی که اومدی پیشم ...خونه دلم را با قدومت روشن کردی ..تو رو خداشرمنده نکنید .. همیشه منتظر حضورت هستم نازنینم

فاطمه سه‌شنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 12:40 ق.ظ

سلام..

خوبین خانمی؟گفتم حالتونو بپرسم می بینم کم کار شدید شاید اینجوری واستون بهتر باشه ولی بدونید یکی هست هااا که واستون میمیره!

فدای تموم مهربونیاتون

سلام به عزیز دلم فاطمه مهربونم گلم ...بخدا وقت نمیکنم هروقت میخوام بیام پای نت بشینم ودر مورد مطلبی چیزی بنویسم ..نشده فقط جواب محبتهای دوستان را میتونم یک کوچلو بدم انشالله که در اولین فرصت .....
وامااااااااا عزیزم خدا نکنه زنده باشی مهربونم این چه حرفی من فدای تو امیدوارم که خوب شده باشی میام پیشت وقت کنم . میبوسمت

منصور سه‌شنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 07:05 ب.ظ http://alamyfar.blogfa.com

سلام عصر بخیر خانوم گل
انشاالله خوب و خرم باشین. همیشه به یادتان هستم.
یه دسته گل تقدیم شما مهربان

سلام آ قا منصور عزیز شب بخیر
خیلی ممنون دوست نازنین وخوبم من هم همیشه به یاد شما عزیزومهربان هستم. زنده باشید وسلامت .. ممنون از دسته گل شما خودتون یک دنیا گل هستید.......

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد