دل من با کوچکترین بهانه آرام می‌گیرد!

 

دل من چه خرد سال است

 

ساده می‌نگرد

 

ساده می‌خندد

 

ساده می‌پوشد

 

دل من از تبار دیوارهای کاه گلی‌ست

 

ساده می‌افتد

 

ساده می‌شکند

 

ساده می‌میرد

 

دل من

 

تنهای تنها!

 

سخت می‌گرید

دل من با کوچکترین بهانه آرام می‌گیرد

 

چند روزیست که حال واحوال خوشی ندارم . نمی‌دونم چرا  

 

این‌روزها دلم می‌خواد مدام به نقطه ای نامعلوم نگاه کنم و بدون  

 

اینکه فکری در سر داشته باشم‌؛ هیچ تکانی نخورم!!!  شاید هم  

 

دارم کم کم دیوونه می‌شم وخبر ندارم

 

امروز هم یکی از اون روزهای بی حوصلگی من بود .. که  دیر  

 

از خواب بلند شدم!! طبق معمول و مطابق برنامه تکراری هر  

 

روز، بلند شدم، زیر کتری را روشن کردم ...تا بساط صبحانه را آماده کنم ...

 

تا کتری جوش بیاد، اتاق ها را جمع و جور کردم؛ یک نظافت  

 

سطحی! اما اگه نوه باشه و ریخت و پاش کنه واااااویلاست. هر  

 

چقدرهم تروتمیز کنی فسقلی می‌ره وبهم می‌ریزه! انگار از دور و  

 

اطراف خلوت، خوشش نمی‌یاد . شلوغی رو بیشتر دوست داره ...

 

امروز اینجا نیست و الا با یک چرخ زدن، خونه تمیز ومرتب  

 

نمی‌شد.

 

امروز دوست داشتم با  دوستی، آشنایی،  کسی برنامه‌ایی داشتیم  

 

برای بیرون! هر چند هوا خیلی گرمه! اما می‌تونستیم دور هم جمع  

 

شیم؛ بگیم بخندیم بریزم؛ یپاشیم 

 

اما کووووووووووووو همش فکر بود و فکر بود وبس!

 

چایی را دم کردم؛ میز را چیدم وصبحانه مختصری با دخترم خوردیم.

 

( لطفا نگران ماه مبارک نباشین! این وصف حال چند وقت پیش از اینه که حیفم اومد از خیرش بگذرم! شاید خیلی ها گاهی چنین حال و هوایی داشته باشن!)

 

هنوز مشغول صرف صبحانه بودم که دخترم  گفت مامان ناهار چی داریم ؟؟؟ گفتم هر چی که دوست داری بگو تا زودتر درست کنم. که...

گفت دوست دارم امروز من غذا درست کنم. منو می‌گی خیلی خوشحال شدم!! آشپزخونه رو سپردم به دستش  ...

اومدم پشت دستگاه مجازی نشستم وشروع کردم به نوشتن


در فکر این بودم که چرا بعضی از ما آدمها اینقدر خودخواهیم ...  

 

یا شاید بهتره بگم از خود راضی!!! چرا وقتی با یکی که سالیان  

 

سال زندگی می‌کنی نمی‌تونی باهاش دوتا کلام حرف حساب بزنی؟!!

 

مثلا دوستی انتخاب کنی که  می‌خوای باهاش ارتباط خانوادگی  

 

داشته باشی! اما جرات بیانش را نداشته باشی! همیشه در زندگی  

 

ایکاش‌ها وردِ زبانت باشه ...  

 

کاری که دوست داری نتونی انجام بدی! حرفهای دلت رو نباید  

 

بگی! چون اگه بگی کفر گفتی !!! اصلا مدام تحت فرمان دیگری  

 

بودن و مطابق اراده و خواست او زندگی کردن اصل آزادی انسان  

را زیر سئوال می‌بره!!

 

فقط سکوت، سکوت، سکوت! اما این سکوت تا به کی!!! 

 

همین یکنواختی کسل کننده باعث اینهمه نابسامانی و بی حوصلگی  

 

میشه! به خاطر گذشتهای بیجا و یک جانبه....

 

سرنوشت ما طبق قوانین کهن و غیر قابل تغییر، طبق ضرباهنگی  

 

منظم و دیرین،به پیش می ره.رویاها هرگز به حقیقت نمی‌پیونده و  

 

به محض آنکه آنها را بر بادرفته می‌بینیم‌، یکباره متوجه می‌شیم  

 

که شادی‌های بزرگتر زندگانی مان، دور از واقعیت بوده.  

 

به محض این که رویاهای‌مان را برباد رفته می‌بینیم، به خاطر  

 

مدت زیادی که درما ولوله به پا می‌کردند، ازدلتنگی کلافه می‌شیم .

 

دلگرفتگیها حتما ریشه‌هایی دارند که گاه خود ما هم از وجودشان  

 

بیخبریم!!

 

تقدیر ما در فراز و نشیب امید و دلتنگی جریان دارد ...

...

گرم نوشتن بودم  که صدای دلنواز و مهربان دخترم مرا  

 

ازآماده بودن ناهار باخبر کرد. احساس کردم دلخوشیهای زندگی  

 

باز هم آنقدر هستند که سختی ها و تنگناها را تحمل کنیم.

 

بیگمان زیباست آزادی و لی من دوست دارم

                                در قفس باشم که زیباتر بخوانم

 

خداوندا بخاطر تمام نعمتهای بیکرانت روزی هزار بار تو را شکر می‌گویم!


نظرات 33 + ارسال نظر
مهتاب سه‌شنبه 2 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 04:44 ق.ظ http://parande-man.blogsky.com/

سلام یاقوت عزیز

در کل خیلی از خانمها به این حس روزی خواهند رسید.

و از اینهمه ساده بودن و ساده دلخوش شدن یک روزی به تنگ خواهند اومد اما حیف که اون روز خیلی دیره

اما من زیباتر پرواز کردن را خیلی بیشتر از زیباتر خواندن دوست دارم

اما بخاطر تمام داشته ها و نداشته هایم ... خدا را شاکرم

مهتاب سه‌شنبه 2 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 04:45 ق.ظ http://parande-man.blogsky.com/

با دلنوشته ای از خودم به روزم و منتظر حضور مهربانت

در پناه حق

سمانه سه‌شنبه 2 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 03:13 ب.ظ

سلام یاقوت عزیزمممممممم

از همون بیدار شدنتون شروع میکنم..
خب چه روز قشنگی بوده.. وایییییییییییییییییی
آدم سلامت از خواب پاشه .. بتونه پاشه هااااااااا
نه اینکه بخان بلندش کنن.. خیلی حرفههههههه

آدم تا وقتی سلامت قدرشو نمیدونه.. همین کلی انرژی به آدم میده.. خداراشکر سلامتم .. خداراشکر بچه هاتون سلامت هستن..

ولی خب یاقوت جون.. زندگی بی مشکلم نمیشه میشه؟؟

به خیلی وقتام آدم دلش میخاد بترکه.. دلش میخاد با یکی درد دل کنه.. یکی حرفشو بفهمه.. بره بیرون. با خانواده بادوستا..

حیف دیگه یه دونه خواهرتونم که ول کرده رفته پیش امام رضا نامردتازه مامانتونم برده(یه خوردم دوبه هم زنی کنم)
ولی خب شما که میتونید برید اونجا..

خب یه چند روز برید .. خوبه هم زیارت.. هم آجی و مامانی رو ببیند دیگه

حالا من خودم زا همه بدترمااااااااااااا

ولی میگن سخت میگیرد جهان بر مردمان سخت کوش..
اصلا به قول عموقاصدک.. خودش که میگه قال القاصدک..
به غمهات بخند ا زبس که زشتند

خب بخند دیگههههههههههههههههههههههههههههههه
نبینم غمگینیاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

ایشالله خدا همه دلگرفتیهاتونو برطرف کنهههههههههههههههههههه ..
منم یه عالمه التماس دعا دارم..

تازشم یکی بیاد به من روحیه بده
ایشششششششششششششششش



شاپرک سه‌شنبه 2 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 06:57 ب.ظ

سلام و درود بر یاقوت عزیز

شعر انتهای پستت دلیل گویایی برای نوشته ها ودلتنگی هات بود

بیگمان زیباست آزادی و لی من دوست دارم

در قفس باشم ...! که زیباتر بخوانم

پس به نوعی خودمون دوست داریم این دلتنگی هارو داشته باشم البته من خودم رو میگم این بیت شعر مصداق زندگی و سلیقه ی منه ... دیگه دیگه اینطوریه ...یکی هم مثل من تابداره!!
ادمهارو دوست دارم
زندگی رو دوست دارم
دور هم بودن و گفتن و خندیدن رو دوستدارم
تنهایی رو دوست دارم
سکوت رو دوست دارم
شیطنت و شلوغی رو دوست دارم و....
خدایی یه میرزا مثل من دیده بودی؟

یاقوت جون باور کن زندگی ارزش این رو نداره که خودمون رو اینقدر اذیت کنیم و زجر بدیم نمیگم سیب زمینی باشیم ولی ....
در ضمن خوششششششش بحالت که دخترت برات غذا درست میکنه ...دلم خواستتت

امید وارم همیشه سالم وسلامت و شادو سرحال باشی
التماس دعا ودر پناه حضرت دوست

آقای میم سه‌شنبه 2 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 09:38 ب.ظ

سلام یاقوت مهربون
امیدوارم دلتنگی هات به زودی برطرف بشه و دوباره همون یاقوت شاد باشی .
در پناه حق

مهدی چهارشنبه 3 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 12:55 ق.ظ http://eagleeyed.blogfa.com

سلام
وب جالب و بدرد بخوری داری
خوشحال میشم تبادل لینک داشته باشیم
می تونی منو با اسم *انسانم آرزوست* لینک کنی
خبرم کن با چه اسمی بلینکمت
در ضمن حتما یه سری هم به وب ما یزن و نظرتو برام بگو
ضرر نمیکینی
منتظرم
باتشکر/مهدی

مهدی چهارشنبه 3 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 01:38 ب.ظ http://eagleeyed.blogfa.com

سلام یاقوت جان،
ممنونم ازت به خاطر اونهمه لطف....
فقط اگه کمی درباره خودت رو وب میذاشتی خیلی خوب بود
امیدوارم همیشه سبز باشی و موفق
بازم به ماسر یزن و نظرای قشنگتو برام بگو
منم سعی میکنم هرروز بهت سربزنم

مهتاب چهارشنبه 3 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 11:55 ب.ظ http://parande-man.blogsky.com/

سلام و شبت بخیر یاقوت عزیز

با شعری برای میلاد کریم اهل بیت به روزم
منتظر حضور سبز و مهربانت

پرستو پنج‌شنبه 4 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 01:53 ق.ظ http://sekanjabin1.blogfa.com/

سلام مهربان یاقوت نازنینم .
مامانی عزیزم

زندگی یعنی یک سار پرید
از چه دلتنگ شدی ؟
دلخوشیها کم نیست!!!

یاقوت جون عزیزم، خودتون بهتر می دونین که زندگی سراسر غم و شادیه، در کنار هم . یه لحظه این وری و یه لحظه ی بعد اون ور .
باید تحمل کنیم .
در کنار دوستان خوبی چون شما، شاپرکم و دیگر عزیزان، تحمل غم ها راحت تره .

براتون آرزوی روزهایی شاد و سراسر خوشحالی، آرزو می کنم .

درددلهایم با تو پنج‌شنبه 4 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 01:37 ب.ظ

خورشید را باور دارم حتی اگر نتابد
به عشق ایمان دارم حتی اگر ان را حس نکنم
به خدا ایمان دارم حتی اگر سکوت کرده باشد..
تا خدا هست جایی برای نا امیدی نیست
اگر تنهاترین تنها شوم بازخدا هست
سلام ممنونم که یادی از من کردی

منصور جمعه 5 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 12:06 ق.ظ http://alamyfar.blogfa.com

سلام بر یاقوت عزیز
امیدوارم همیشه خوش و سرحال باشید. بهترین راه برای داشتن یک زندگی موفق بنظرم اینه که به آنچه داریم دلخوش باشیم و همواره تلاش کنیم تا وضعیت مطلوب را در پیش داشته باشیم.
امیدوارم همه روزه شاداب از خواب برخیزی و شادمان روزت را سپری کنی!
دکتر جوانمرد چنین سروده:
صبح با رقص ز بستر برخیز
قر بده غمزه بیا عشوه بریز
پیکوبی کن و دست افشانی
شاد زی یکسره تا بتوانی
-------------
شاد باشی

فاطمه جمعه 5 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 01:12 ب.ظ

سلام خانم خانما....

قربون اون دلتون برم که مثل خودم تازگیا شکننده شده!


واقعا ادما یه وقتایی میشین از این فکرا میکنند که زندگی خسته کننده وملال اوره ولی اینجوری نیس ما خودمون اینجوری بهش نگاه میکنیم!باید دیدمونوباز کنیم با یه تلنگری که به خودمون میزنیم!

مهتاب جمعه 5 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 10:54 ب.ظ http://parande-man.blogsky.com/

سلام یاقوت عزیزم

بمناسبت سالروز درگذشت اخوان ثالث به روزم و منتظر حضور سبز و مهربانت

در پناه حق

ستاره یکشنبه 7 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 02:57 ق.ظ http://ashnaye-gharib2.persianblog.ir/

سلام یاقوت گرانبها

با شعری پیشکش به روح شهید سید علی موسوی
به روزم

منتظر حضور سبز و مهربانت با کامنت های زیبایت هستم

در پناه حق

ستاره یکشنبه 7 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 03:04 ق.ظ http://ashnaye-gharib2.persianblog.ir/

ممنون از شعر زیبای جمعه از فرهاد مهراد که برایم گذاشتی و من هم آنرا به مطلبم اضافه کردم.

موافقی که یک پست بهش اختصاص بدهی و خاطره و صدایش را ماندگار بکنیم ، حتی با نوشتن یک شعر از او
خوشحال میشوم که یک کار گروهی انجام بدهیم

شاد و سلامت باشی

قاصدک دوشنبه 8 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 03:18 ق.ظ

سلام یاقوت عزیز

تشکر بابت حضور مفید و پربارتون در این ایام مبارک
وشرمنده که نتونستم زودترخدمت برسم.
امشبم که اومدم با کوله باری از تقاضا
انشاالله که دراین شبهای قدر هروقت دلتون لرزید یادی هم از حقیر کنید.ممنون

یک لحظه دلم خواست صدایت بکنم

گردش به حریم با صفایت بکنم

آشوب دلم به من چنین فرمان داد

درسجده بیفتم و دعایت بکنم.

ممنون..زنده باشید.التماس دعا..تابعد..یاعلی مدد

شهره سه‌شنبه 9 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 09:18 ق.ظ http://hastyman42.blogfa.com

سلام سوسن عزیز .

نمیدونی چقدر دلم برات تنگ شده ..
دل نوشته ات را خوندم .. نمیدونم چرا یاد اهنگ گوگوش افتادم ..

؛یه روز خوبه .. یه روز بده (همخونه را میگه).. ای دل من ای دیوونه بذار برام از این خونه ..؛

چی باعث میشه بمونیم توی این خونه؟؟؟

فقط عشق .. عشق به همسر .. عشق به بچه ها .. اما اگه این عشقها را بیاریم زیر پوشش یه عشق بزرگ و الهی دیگه این سختی ها آزارمون نمیده .. و دنیا این همه تنگ نمیشه .

( تو پرانتز میگم ... باز خوبه تو دختر داری.. ما پسر دارها که دیگه... نگو .. نگو )

برات آرزوی شادی حقیقی و مستدام دارم .

تنها سه‌شنبه 9 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 09:28 ق.ظ http://tanhayedivone.blogfa.com

با مردم آنچنان معاشرت کنید که اگر بمیرید بر مرگ شما اشک ریزند و اگر زنده بمانید به شما عشق ورزند
امیرالمومنین(ع)

منصور سه‌شنبه 9 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 09:53 ق.ظ http://alamyfar.blogfa.com

دل من چه خرد سال است
ساده می‌نگرد
ساده می‌خندد
ساده می‌پوشد
------
یا ایهالمدثر، قم فانظر!!!!!!!!!

آقای میم سه‌شنبه 9 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 02:07 ب.ظ

سلام دوست گرامی
چند وقته که خبری از شما ندارم
البته از دوستان جویای احوالتان بودم ...
انشا ا.. که همه چیز بر وفق مرادتان باشد .
خواهشا این شب ها ما رو از دعای خیرتون بی بهره نگذارید
یا حق

شاپرک سه‌شنبه 9 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 04:31 ب.ظ http://shaparak49.blogsky.com/

سلام

التماس دعا یاقوت جون

دیوار احساس دلت که لرزید و ابر چشمهات که بارید توی بنایی دلت و شریکم ...
جوی باروت چشاتم یادت باشه من خاک پاتم
دیشب ... نیمه شب...تو حرم.... جات خالی بود

مهدی سه‌شنبه 9 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 10:11 ب.ظ http://eagleeyed.blogfa.com

سلام دوست عزیز ،
با پست جدید دیگری آپم
حتما سر بزن و نظر بده


من اپم๑♥๑♥๑حتـــــــــــما بیا
××من اپم๑♥๑♥๑حتـــــــــــما بیا
×××من اپم๑♥๑♥๑حتـــــــــــما بیا
××××من اپم๑♥๑♥๑حتـــــــــــما بیا
×××××من اپم๑♥๑♥๑حتـــــــــــما بیا
××××××من اپم๑♥๑♥๑حتـــــــــــما بیا
×××××××من اپم๑♥๑♥๑حتـــــــــــما بیا
×××××××من اپم๑♥๑♥๑حتـــــــــــما بیا
××××××من اپم๑♥๑♥๑حتـــــــــــما بیا
×××××من اپم๑♥๑♥๑حتـــــــــــما بیا
××××من اپم๑♥๑♥๑حتـــــــــــما بیا
×××من اپم๑♥๑♥๑حتـــــــــــما بیا
××من اپم๑♥๑♥๑حتـــــــــــما بیا
×من اپم๑♥๑♥๑حتـــــــــــما بیا
××من اپم๑♥๑♥๑حتـــــــــــما بیا
×××من اپم๑♥๑♥๑حتـــــــــــما بیا
××××من اپم๑♥๑♥๑حتـــــــــــما بیا
×××××من اپم๑♥๑♥๑حتـــــــــــما بیا
××××××من اپم๑♥๑♥๑حتـــــــــــما بیا
×××××××من اپم๑♥๑♥๑حتـــــــــــما بیا
×××××××من اپم๑♥๑♥๑حتـــــــــــما بیا
××××××من اپم๑♥๑♥๑حتـــــــــــما بیا
×××××من اپم๑♥๑♥๑حتـــــــــــما بیا
××××من اپم๑♥๑♥๑حتـــــــــــما بیا
×××من اپم๑♥๑♥๑حتـــــــــــما بیا
××من اپم๑♥๑♥๑حتـــــــــــما بیا
×من اپم๑♥๑♥๑حتـــــــــــما بیا
××من اپم๑♥๑♥๑حتـــــــــــما بیا
×××من اپم๑♥๑♥๑حتـــــــــــما بیا
××××من اپم๑♥๑♥๑حتـــــــــــما بیا
×××××من اپم๑♥๑♥๑حتـــــــــــما بیا
××××××من اپم๑♥๑♥๑حتـــــــــــما بیا
×××××××من اپم๑♥๑♥๑حتـــــــــــما بیا
×××××××من اپم๑♥๑♥๑حتـــــــــــما بیا
××××××من اپم๑♥๑♥๑حتـــــــــــما بیا
×××××من اپم๑♥๑♥๑حتـــــــــــما بیا
××××من اپم๑♥๑♥๑حتـــــــــــما بیا
×××من اپم๑♥๑♥๑حتـــــــــــما بیا
××من اپم๑♥๑♥๑حتـــــــــــما بیا
×من اپم๑♥๑♥๑حتـــــــــــما بیا
××من اپم๑♥๑♥๑حتـــــــــــما بیا

ستاره چهارشنبه 10 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 05:26 ق.ظ http://ashnayemahjor16.blogfa.com/

سلام یاقوت عزیز

با مطلب قدر شب قدر را بدانیم به روزم و منتظر حضور
گرم و مهربانت

مهتاب جمعه 12 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 07:08 ب.ظ http://parande-man.blogsky.com/

سلام یار مهربان

به روزم و منتظر حضور سبزت

سمانه شنبه 13 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 01:26 ب.ظ

سلام یاقوت عزیز
نیتسید ؟؟؟
ایشالله هرجا هستی خوب خوب بباشید

آقای میم شنبه 13 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 03:03 ب.ظ

سلام
روزه سکوت گرفته اید ؟

شاپرک یکشنبه 14 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 06:50 ب.ظ

دلم ...دلم...

می خواد..........

دوستت دارم

وبلاگ پرنیان هفت رنگ---حسین دوشنبه 15 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 09:59 ق.ظ http://hossein1412.blogfa.com

ســــــــــــــلام

خسته نباشی

یه سـبد تـرانه پیشـکش شــمای مهـــربان




چشمـبراهـت میـمـــونــم

آقای میم سه‌شنبه 16 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 02:29 ب.ظ

سلام
این روزهای آخر ماه مبارک خیلی التماس دعا داریم از شما ... انشا ا... تا عید فطر آپ کنید بفرمائید تا بیایم خدمتتون
در پناه خالق مهربانی و عطوفت و مهر و ماه
یا حق

پرستو چهارشنبه 17 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 04:17 ق.ظ http://http://sekanjabin1.blogfa.com/

سلام دوست گرامی
با پستی با عنوان « ماجراهای مدرسه ی من ( 1 ) » آپم .[نیشخند]
منتظر حضور سبز و نظر ارزشمندتون هستم .[گل]

آقای میم پنج‌شنبه 18 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 01:16 ب.ظ

سلام و عرض ادب یاقوت بزرگوار
پیشاپیش عید فطر را به شما و خانواده محترمتان تبریک عرض می کنم .
در نماز و دعایتان مرا از دعای خیرتون محروم نفرمائید .
[گل]

آقای میم پنج‌شنبه 18 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 01:17 ب.ظ

سلام و عرض ادب یاقوت بزرگوار
پیشاپیش عید فطر را به شما و خانواده محترمتان تبریک عرض می کنم .
در نماز و دعایتان مرا از دعای خیرتون محروم نفرمائید .
[گل]

فاطمه پنج‌شنبه 18 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 07:25 ب.ظ

سلام خاله خانمی خوبین؟

همه چیز بر وفق مراده؟بدونید همیشه بیادتونم وجویای احوالتون.

پیشاپیشم عیدتون مبارک و عباداتتون هم مورد قبول درگاه حق

دوستون دارم ومیبوسمتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد