بحر طویل

 

ای بشر ،  تو کیستی !

عاقبت تو نیستی !

پاک دینی یا به راه کفر هستی ، چیستی ؟!

عاشق دنیایی یا که رهرو عقبایی !

در تمنای وصال  , بیش داری به سرت ...  کار محال !

ای که داری موی زال , بس کن این قال و مقال !

کژدمی اندر درونت ... مهوشی نقش برونت !

در هوای دلبری , سخت کوبی هر دری !

می شناسی معرفت!

ذره ای داری مروت ، یا صفت!

گفتگویت آشناست ، تا قیامت نارساست !!

نقش بازی بی بدیل !

کشته ای عدل و عدیل  !

حق تو جویی ، دیو رویی

عابر غافل تویی مدهوش کوایی !

نقش بینی ، سر گذاری تو بسویی

ارزشش ، کمتر ز مویی !

آن خس بر روی آبی

غافل از هر کار نابی

با دو چشم باز ، لیکن خواب خواب و خواب خوابی !!!

تو خماری

عاشق دنیا مداری

غافل از هر کارزاری (جنگ) !

میزبان میز داری ، غیرت و مردی نداری !

کار داری

هیمه ها بر گرده داری

در سرای مهر و الفت

هم زبون و خار و خواری

بار داری ، نار داری ، وای من چون کار داری

ذره ای با خود بیندیش ، بر سکوی کفر بهتان 

از چه روی تو کار داری !!!

خورد دیوان بار داری

دیو خود خواهی  و محنت ، همنشین و یار داری !!

راه و رسمت بی وفایی ، دوستی با بی صفایی

کم به دیده ، کم به سینه ، مردنت را یاد داری ؟!

شاه بیتی در همایش ...! 

شاهبازی در پریدن ...!

هم پرش  ، هم در همایش خط و ربط و ختم کاری !!

تو به ظاهر اوج احسان ، تو قرین و محو قرآن

سکه دار مردمانی ، یاد دار این پند من جان

چوبی است پای رفیقان ، بشکند هنگام یاری

دست گیرت دست شیطان

غافلی از کار یزدان

دوستدار نارفیقان

کن توقف ، باز بنگر بر تجاهل ، نیست وقت آه و زاری !!

وقت رفت و قد خمید و نفخه مالک دمید و ... آری , آری کار داری ، آستین پر مار داری ، از قبول اشتباهت عار داری !

 نتیجه :

 پایکوبان نفس عماره چه خوش می آوری ، چشم بر بستی ز روز داوری ... هان بدان کو نیست با تو یاوری ...

این همه گفتم از آنچه خورده ای ، لیک دانم باز همچون  مرده ای  ، باز بنگر توشه خود با تعمق ، باخته یا برده ای !!! 

 

سروده : بهروز سروش نیا 

نظرات 36 + ارسال نظر
ژیلاراسخ پنج‌شنبه 19 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 03:11 ب.ظ http://ashareman.blogfa.com/

کژدمی اندر درونت ... مهوشی نقش برونت !

در هوای دلبری , سخت کوبی هر دری !

می شناسی معرفت!

ذره ای داری مروت ، یا صفت!

گفتگویت آشناست ، تا قیامت نارساست !!

نقش بازی بی بدیل !

کشته ای عدل و عدیل

-سلام عالی است

سلام ژیلا جونم تشکر از حضورت خانم گل

منصور پنج‌شنبه 19 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 09:29 ب.ظ http://alamyfar.blogfa.com

خواهر گرامی سلام
از ابراز محبت صمیمانه جنابعالی کمال سپاسگزاری را دارم.
کماکان بیصبرانه منتظر آثار خواندنی به قلم توانا و زیبای شما هستم.
نان خانگی طعم دیگری دارد. موفق باشید!!!!!!!!
خیلی گل تقدیم شما

سلام به بهترین دوست بزرگوارم .
برادرعزیزم کاری نکردم. من مدیون شما هستم واز شما سپاسگزارم که باعث شدید تا اعتماد بنفس خویش را بدست بیاورم .
نان هم بروی چشم حتما در اولین فرصت خانگی می پزم (چشمک)

خیلی خیلی گل هم تقدیم شما

..... پنج‌شنبه 19 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 11:03 ب.ظ http://hey-roozegar.blogfa.com

سلام یاقوت جونم....خوبی؟ ...عیدی ما چی شد

به کسی نگی من کاکائو هستم

ادامه داستان چی شد؟
ایشالاه هر روز جوون تر از دیروز بشی

سلام به دوست خوبم از برگشت دوباره ات بسیار خوشحالم
نه نمیگم که تو کاکائو هستی (چشمک)
ادامه داستان هم چشم شاید روزی دیگر......
ممنون از دعای خوبت ایشالله دل جون باشه عزیز

کاژا جمعه 20 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 12:34 ق.ظ http://www.physicsalfabet.blogfa.com

سلام مامانی نازنین ناز مهربونم!!

خیلی زیبا بود!
تفکر در هر کاری باعث رستگاری است. « سقراط »
امیدوارم همیشه شاد باشی و سلامت قربونت برم .


سلام دختر نازنینم کاژا جون .
مرسی خانم گل امیدوارم که تو هم همیشه شاد وسلامت باشی عزیزدلم

..... جمعه 20 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 12:52 ق.ظ http://www.hey-roozegar.blogfa.com

ما مخلص یاقوت جون هم هستیم..همه حرفات قبول و قابل احترام و درست این عیدی ما چی شد

ما مخلص شما و خانواده گلتون هم هستیم..راستی اسم اون دختر تپله چی گذاشتین؟
یک چیز دیگه..اون شادی و نشاطی که قبلا داشتی الان کمتر حس میکنم طوری شده؟

شما آقایی دوست مهربون گفتم که عیدیتون هم سر جاشه فقط باید با تنها برنامه بریزیم که چطوری به دستت برسونیم.

زنده باشی شما وخانوادتون اسم نی نی تپل هم نازنین بود .
ای گفتی باریکلا به هوش وذکاوت دوست خوبم یک کمکی حال ندارم ولی زودی خوب میشم .(لبخند)

شاپرک جمعه 20 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 10:19 ق.ظ http://shaparak49_blogsky.com

سلام یاقوت جونم

انتخاب شعرت عالی بود ..شعری که تلنگری بود به دلهای غافل ..انشالله که در جمع کردن توشه برای اخرت موفق و کوشا باشیم..



شاد باشی و در پناه حق

علیک سلام به شاپرک جونم
نظر لطف شماست عزیز.انشالله که در جمع کردن توشه آخرت با دست پر از اندوخته های ناب در پیشگاه خداوند روسفید باشیم

ساعتی در خود نگر تا کیستی
از کجایی و چه جایی چیستی

جمع هستی را بزن بر نیستی
از حسابت تا خبردارت کنم

ستاره شنبه 21 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 11:20 ق.ظ http://ashnayemahjor11.blogfa.com/

سلام یاقوت درخشان

احسنت به انتخابت و بقول شاپرک جان .... امیدوارم تلنگری باشد بخود خودم

سلامت باشی و موفق
در پناه حق

سلام ستاره پر فروغم خوش اومدی عزیز چند وقتی بیخبر بودم ازتون .
شما هم سلامت وموفق باشی مهربونم

ستاره شنبه 21 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 11:22 ق.ظ http://ashnayemahjor11.blogfa.com/

خدایا شانه های صبورت را بمن بده که زمین ، طاقت بغض هایم را ندارد.

به روزم و منتظر حضور سبزتان

عراقی شنبه 21 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 11:31 ق.ظ http://zarih1430.blogfa.com

سلام بر شما خواهر محترم
عذر تاخیر مرا در تبریک عید پذیرا باشین
بعلت سفر زیارتی قم و جمکران در اوایل سال و و زیارت عتبات در هفته دوم نتوانستم به دوستان سر بزنم و وظیفه برادری را بجا بیاورم
عید و روز و روزگار بر شما خوش
در پناه حق شاد و سلامت باشین
انشاءالله سفر های زیارتی در خدمت شما باشیم
در پناه حق

سلام بر برادر بزرگوارم خیلی خوش اومدی خواهش میکنم عید برشما هم مبارک زیارتتون هم قبول حق
انشالله خدا قسمت کنه حتما!!!

کاژا شنبه 21 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 02:17 ب.ظ http://www.physicsalfabet.blogfa.com

سلام مامانی نازنینم
من آپم و منتظرتونم عزیزم .

سلام دختر گلم
اومدم خدمتت فدات.

حسین میدری شنبه 21 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 10:38 ب.ظ http://dobeititar.blogfa.com

درود،
شعر زیبایی ست،
سپاسگزارم از آمدن و مهرورزی تان،
بهروز و مانا باشید..

سلام
ممنون از محبت شما وسپاسگزارم از حضورشما نازنین

فاطمه یکشنبه 22 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 12:09 ق.ظ

سلام خانمی...

ببخشید امروز نتونستم اپتونو بخونم ولی امشب وقت کردم ودوباره برگشتم.

اگه همه ی انسانهافرشته خو باشند زندگی معنایی نداشت یه جورایی تکراری بود!دیوصفت...جنگ افروز..

به امید دنیایی پر از خوبی و مهربونی..

سلام عزیز دلم خوش اومدی
دلم برات یک ذره شده بود خوبی انشالله نازنین
بله نازنینم درست میگی ای کاش دنیایی پراز خوبی ومهربانی داشتیم

کاکائو یکشنبه 22 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 04:23 ب.ظ http://Www.hey-roozegar.blogfa.com

سلام دوست جووون بهتری؟ اگه خواستی بگو واست دعا کنم...من پارتی دارما...این دختر تپلوی شما حالش خوبه؟

سلام بر شما دوست جون خودم خوبم شکر......
ممنون دعا هم بد نیست دوست عزیزدعا کن که همه ما آدمها محتاج به دعاییم...اما دعای پارتی به ما اثرنمیکنه همینطوری دعا کنی قبوله دختر تپلی هم خوبه سلام مخصوص داره .

کاکائو دوشنبه 23 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 03:54 ب.ظ

یاقوت جونم اتفاقی افتاده؟

نه دوست کاکائویی من خیالت تخت وفکرت راحت
ممنون که به یادمی دوست مهربونم

حسین میدری دوشنبه 23 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 05:09 ب.ظ http://dobeititar.blogfa.com

درود،
امواج خلیج توفانی؛ از آنسوی جزیره های گمشده، هفت دوبیتی عاشقانه به
"یک ساحل پر از شعر" باز آورده اند..
و اکنون اینهمه کرانه ی جنوبی، آمدن شما را چشم براه خواهند ماند..

سلام به دوست گرامی ممنون از دعوت شما..
به یک ساحل پراز شعرهای نابتان سرزدم وبسیار از سروده های قشنگتان لذت بردم .موفق باشی دوست من

FJ سه‌شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 02:17 ق.ظ http://www.fj.blogsky.com

شعر خودتونه
یا نه؟
سروده سنگینی بود با کلمات سبک
کم نظیره
یا حق


به ما هم سری بزنید
Regards
F.Javidzadeh

سلام !
نه دوست گرامی سروده من نیست .سروده از بهروز سروش نیا میباشد .اتفاقا نام ایشان را ذکر کرده بودم حتما متوجه نشدید
ممنون که سر زدی
حتما خدمت میرسم.

وحید صادقی سه‌شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 12:23 ب.ظ http://www.persin-club.com


"طرف تاریک ماه"

سیاهی و ظلمت شب محله دژ طوسی تربت ، داشت جای خود را به رنگ خاکستری سپیده می داد . بچه ها از چند ساعت پیش دور هم حلقه زده بودند و با نفس های خسته این ده روزه ، آرام و یکنواخت ؛ با دم های گرم وخفه ای ، ذکر حیدر حیدر می دادند .

سلام دوست گرامی خدمت میرسم.!

ژیلاراسخ سه‌شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 11:42 ب.ظ http://ashareman.blogfa.com/

[گل]سلام /بروزم ومنتظر نظرات ونقد سازنده شما دوست عزیز هستم [گل]

گل هزارها گل ژیلا جون سلام
میام از شعرهای خوبتون استفاده میکنم ممنون که خبر دادی

ستاره جمعه 27 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 01:12 ق.ظ http://ashnaye-gharib.blogsky.com

سلام دوست عزیز

با شعری از سیمین بهبهانی به روزم

منتظر حضور سبزتان

سلام مهربونم
خدمت رسیدم بسیار شعر انتخابی قشنگی بود .شاد باشی

سوسن جمعه 27 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 01:34 ق.ظ

بزن باران بهاران فصل خون است
بزن باران که صحرا لاله گون است
بزن باران که به چشمان یاران
جهان تاریک و دریا واژگون است
بزن باران که دین را دام کردند
شکار خلق و صید خام کردند
بزن باران خدا بازیچه ای شد
که با آن کسب ننگ و نام کردند
بزن باران به نام هرچه خوبی است
به زیر آوار گاه پایکوبی است
مزار تشنه جویباران پر از سنگ
بزن باران که وقت لای روبی است
بزن باران شادی بخش جهان را
به باران شوق و شیرین کن زمان را
به یام غرقه در خون دیارم
به پا کن پرچم رنگین کمان را
بزن باران که بی صبراند یاران
نمان خاموش گریان شو به باران
بزن باران بشوی آلودگی را
ز دامان بلند روزگاران...

کاکائو جمعه 27 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 01:38 ق.ظ http://hey-roozegar.blogfa.com

خوبه خدا رو شکر ...ولی یاقوت جوون یه مدت اینجا خوب شاد شده بودا..باز داره مثل قبل سوت و کور میشه...
سلام به همه اهل خونه برسون یاقوت جووون..

کاکائو عزیز .این روز ها کمی تنبل شدم والله مورد خواصی نیست .همگی هم سلام دارن خدمتت

کاژا جمعه 27 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 01:39 ق.ظ http://www.physicsalfabet.blogfa.com

سلام مامانی نازنینم
من آپم، بهم سر میزنی ؟؟
به یکی دیگه هم خبر میدین که بیاد ؟ بهش بگین که دلم براش خیلی تنگ شده!
بهش بگین که لطفا تنهامون نزاره .
بگین که من منتظرشم، دلمو نشکونه!

سلام عزیز دل .
بله اومدم وبسیار استفاده بردم به ایشون هم خبر دادم..موفق یاشی نازنینم

فاطمه جمعه 27 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 12:16 ب.ظ

سلام ...

خوبین؟گفتم امروز بیام پیشتون یهویی دلم واستون تنگ شدخیلی دوستون دارم ومراقب خودتون باشید

سلام خاله جون خوبی عزیز دلم ..
خوبم قربونت منم دلم برات تنگ شده .تو هم خیلی مراقب خودت باشه گلم

کاژا جمعه 27 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 01:05 ب.ظ http://www.physicsalfabet.blogfa.com

سلام مامانم، گلم، نازنینم
ممنونم از خبری که بهم دادین .
می دونین که هم شما و هم ایشون برام خیلی محترم و عزیزین .

راستی! من هم همون نظر شما رو دارم، ولی خب! این بار دلم سریده!!! دست خودم نیست!!!!
دوستون دارم مامانی مهربونم .

سلام گلکم...
خواهش میکنم وظیفه بود تا دخترم را از نگرانی در بیارم.
ممنون از محبتت شما هم برام عزیزی..
و........ امید وارم که دلت همیشه شاد باشه ولغزش دلت را به فال نیک بگیری برات بهترینها را آرزو دارم
منم دوستت دارم خانم گلم..

کاکائو شنبه 28 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 11:26 ق.ظ

سلام بر یاقوت جوووووووون...ما هنوز چشم انتظار کسب تجربه هستیم
ایشالاه که اتفاقی نیفتاده باشه

سلامممممم بر دوست کاکائویی خوبم
والله تجربه هام ته کشیده وخیالت هم تخت اتفاقی نیفتاده ...
اینطور شکلکها هم به کاکائو عزیز ما نمیاد بخندبخند ...(لبخند)

کاکائو یکشنبه 29 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 02:48 ب.ظ http://www.hey-roozegar.blogfa.com


یک نفر نیست مارا از نگرانی در بیاورد؟

منصور یکشنبه 29 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 03:49 ب.ظ http://alamyfar.blogfa.com

یاقوت عزیز سلام
هنوز در سفرم انشاالله در فرصت مناسب خدمت خواهم رسید.

حسین میدری دوشنبه 30 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 06:07 ق.ظ http://dobeititar.blogfa.com

درود،
امواج خلیج توفانی؛ از آنسوی جزیره های گمشده، هفت دوبیتی عاشقانه به
"یک ساحل پر از شعر" باز آورده اند..
و اکنون اینهمه کرانه ی جنوبی، آمدن شما را چشم براه خواهند ماند..[گل]

زیتون سه‌شنبه 31 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 04:49 ب.ظ http://zatun9.persianblog.ir

شمارادرکد۲۲لینک کردم
نمائی ازپست اول زیتون که روی هرموضوعی(شماره) بایدکلیک کرد
غذاهای حاوی ب12که خانم هاتا50سالگی بدلیل عدم ذخیره دربدن هرروزبایدمصرف کنند
٢-عسل،کسانی که زیادمقابل رایانه می نشینندعسل استفاده کنند
٣-غذاهای حاوی ویتامین ب خطرسقط جنین راکاهش میدهد
۴-معجزه ویتامین ب
۵-دربین غذاهای روزانه بعدازگوشت نرکه کباب برگ شود تخم مرغ مقام اول رادرمیزان ویتامین ب داردورتبه بعدی نخود است ومکمل های ویتامین سرطان زاهستندخورده کرده ،مرده کرداهی
۶-غذاهای_محافظ_سیستم_ایمنی_بدن
٧-پیغمبر:استرس ریشه همه بیماری هااست،پزشگان منشاء استرس کم خونی است که مادرهمه بیماری هامی باشد،تنیدگی(فشارعصبی،استرس)سبب سفید شدن موها می باشد
٨- غذاهای حاوی ویتامین ب وعلائم کمبودآن وناراحتی اعصاب،روش های درمان اضطراب
٩-فرمول غذائی،غذاهای حاوی موادشیمیائی ومکمل ها سرطان زا وکشنده هستند
سعدی علیه الرحمه:چهارطبع مخالف سرکش، چندروزی بوندباهم خوش ، چون یکی ازآن چهارشد، غالب جان شیرین برآیدازقالب
امام صادق علیه السلام:ماسردی راباگرمی وگرمی راباسردی وخشگ راباتر وترراباخشگ درمان می کنیم واموررایکسره به خداوامی گذاریم وبه آنچه رسول الله صل الله علیه وآله فرموده عمل می کنیم
١- تغذیه طبع بلغمی(سردوتر)اولویت اول عسل موم دار وشربت عسل
٢-تغذیه طبع سردوخشگ= سودواوی مزاج /یبوستی - وسواسی/الویت اول روغن زیتون
٣-تغذیه طبع دموی(گرم وتر)مردان حجامت ،زنان لیموترش تازه الویت اول
۴-درباره ویتامین ث وسرماخودرگی چه می دانیم/9
۵-غذادرمانی دردهای رایج زنان ازجمشیدخدادی
١-هم آغوشی = فطرت(روان شناسی)بانوان/
٢-روش لذت بردن دردوره عقدبستگی/
3-تیپ خانم هادرکلام امام معصوم اول ،زیبائی وتناسب اندام
4-نامزدی،خواستگاری،ازدواج،معیارانتخاب همسر
5-دردهای قاعدگی ، دانستنی های نازائی وبارداری ونظریه های رشدکودک وغذای بارداری درتحلیل کتاب ریحانه بهشتی

فاطمه چهارشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 10:49 ب.ظ



سلام علیکم خانم خانما..

این کامنت فقط واسه فدا شدنه برای شما!

بیادتونم ودوستون دارم!

سلام عزیز دلم. قربونت برم من فدای تو خانم گل زنده باشی عزیزم من هم همیشه به یادتم وخیلی هم دوستت دارم گلم

کاکائو پنج‌شنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 04:10 ق.ظ

لطفا بعد از دیدن این کامنت لبخند بزنید

سلام کاکائو مهربون چشم من همیشه با کامنتی که شما میذاری خوشحال میشم ولبخند میزنم......

کاکائو پنج‌شنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 04:11 ق.ظ

لطفا بعد از دیدن این کامنت لبخند بزنید

اوامر شما انجام شد .شما هم انشالله همیشه لبخند بر لبانتان باشه

منصور پنج‌شنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 11:14 ق.ظ http://alamyfar.blogfa.com

سلام بر شما دوست گرامی
از ابراز لطف همیشگی شما کمال سپاس را دارم.
منتظر دستنوشته های شخص جنابعالی هستم.
گزارشی از سفر یا خاطره‌ای که از گذشته های دور مانده است!!
قلم شیوا و روان شما همیشه پایدار!
ضمنا به روزم و منتظر تشریف دوستان

به به استاد عزیز وبزرگوار سلام خوش اومدید..

والله شما نبودید دست ما هم به طرف نوشتن نمیرفت .. با تشویق شما مهربون شاید دوباره اون حس نوشتن بوجود بیاد ..
باز هم نظر لطف شما مهربونه
چشم خدمت میرسم واز مطلب های خوب شما نهایت استفاده را خواهم برد

مهرداد پنج‌شنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 10:59 ب.ظ http://liveforlove.blogfa.com

سلام
خوبین؟
آپ نمی کنید؟

علیک سلام آقا مهرداد عزیز..
الحمدلله شکر خوبم...
چشم حتما سر فرصت ...

آبجی جمعه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 06:52 ب.ظ http://khasteazzamone.blogfa.com/

سلام عزیز دل خوبی؟
دلم برات خیلی تنگ شده
انتخاب شعرت عالی بود آدم رو به تفکر می ندازه
عزیز موفق باشی
یه سر هم به من بزن آمدن دوستان خوشحالم می کنه

سلام خانمی ..
دل منم برات تنگ شده بود .شما هم موفق باشی گلم
چشم حتما خدمت می رسم ...

یگانه دوشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 02:55 ب.ظ http://loue87.blogfa.com/

سلام عزیزم خیلی خوشحال هستم از دعوتت واشنایی با نوشته های خوبت .واقعا نوشته هات مثل یاقوت میمونه دوستشدارم وباهاش احساسراحتی میکنم .امیدوارم بازم حضورت را درنظراتم ببینم .من ازسفرم برگشتم.برقرارباشی گلمممم

سلام نازنینیم منم خوشحالم که کلبه یاقوت را با آمدنت منور کردی انشالله که سفر خوبی بوده باشه وهمیشه شاهد حضورت دریاقوت باشم .فدای تو

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد